Tawerna Gothic

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-06-15 19:24:30

Sanford

Administrator

Zarejestrowany: 2008-05-26
Posty: 42
Punktów :   

Kamera - Proste Kamerki

Witam w tutorialu jak wykonać prostą kamerkę do scenek w grze Gothica

Wybieramy dogodną scenerię ja wybieram fosę koło zamku
Naciskamy na opcje kamerki na pasku poziomym.

http://img137.imageshack.us/my.php?imag … awayh3.jpg

W oknie danych obiektu ukazuje się nam lista możliwych kamerek wybieramy podstawową, czyli CAMERASTART

http://img137.imageshack.us/my.php?imag … wa1gt2.jpg

Wciskami przycisk insert powyżej opcji CAMERASTART

http://img504.imageshack.us/my.php?imag … wa2um8.jpg

Nadajmy jej nazwę ja nadałem
INTRO_CAM_WATER
Pojawia się nam prosta kamerka
Teraz musimy wykonać tor, po którym się będzie poruszać nasz ekran
Pamiętajcie trzeba zaznaczyć opcje CAM SPLINE a potem możemy byle gdzie na ekranie nacisknąć prawy klawisz myszki i dodać tor dla kamery

http://img126.imageshack.us/my.php?imag … wa3ku2.jpg

Ustawiamy sobie tor dla kamery, po czym sprawdzamy opcją start czy nam odpowiada
Jeśli tak to mamy już gotową kamerkę.

http://img126.imageshack.us/my.php?imag … wa4ya4.jpg

Offline

 

#2 2008-06-15 19:31:54

Gomez

Administrator

Zarejestrowany: 2008-06-13
Posty: 13
Punktów :   

Re: Kamera - Proste Kamerki

Jak wstawiać kamery w spacerze ? (Rozszerzona wersja tutka)

Tutorial przetłumaczony ze strony: http://wiki.worldofgothic.de/Spacer/Kamerafahrten

Są tu wszystkie najważniejsze informacje.

1. Otwieramy Spacer i na naszym zenie jedziemy do miejsca, gdzie chcemy wstawić kamerę. W moim przykładzie zamierzam pokazać jak wstawić kamerę przed obozem bandytów w Jarkendarze, więc idę przed wejście do obozu.
2. Teraz klikamy na ikonkę kamery, symbol z poziomej listwy pod ekranem głównym Spacera, a następnie w oknie Objectspages klikamy w Insert i pojawia się duża kamera. Przechodzimy do okna Objects i nadajmy naszemu vobowi nazwę CAMERASTART. Ta kamera to jakby matka dla kolejnych, mniejszych kamer, które tworzą tor kamery. Z tą dużą kamerą właściwie nic nie da sie zrobić, po prostu trzeba ją wstawić.
Screen1
http://img525.imageshack.us/img525/4159/kamera1om3.jpg
3. Teraz musimy wyznaczyć tor kamery, czyli drogę jaką ma przebyć. Wstawiamy więc wiele małych kamer przez kliknięcie prawym przyciskiem i wybraniu z "Insert [camera/keyframe]". Mała kamera czyli Keyframe pojawia się jako dziecko dużej kamery.
Screen2
http://img266.imageshack.us/img266/2752/kamera2ix0.jpg
4. Wstawiając kolejne Keyframy wyznaczymy drogę kamery. Jeżeli wszystko dobrze zrobiliście, powinniście zobaczyć białą linię, którą łączy Keyframy (zobacz obraz 3). Linia ta pokazuję drogę, która idzie kamera.
Screen3
http://img122.imageshack.us/img122/7325/kamera3mp0.jpg
5. Nadszedł czas małego testu. Aby sprawdzić jak idzie kamera klikamy w oknie Objectpages na "Play". Aby zatrzymać kamerę oczywiście naciska się STOP.
6. Kamera idzie ściśle po białych liniach. Chcemy jednak, żeby kamera pokazała nam Obóz Bandytów. Musimy więc zmienić centrum uwagi jadącej kamery. W tym celu klikamy w okno Objectpages w "target spline". Teraz znowu wstawiamy Keyframe, podobnie jak wcześniej, ale w miejscu, które chcemy, aby kamera pokazała. Tak więc keyframy (małe kamery) Cam Spline oznaczają drogę jazdy kamery, natomiast keyframy Target Spline to punkty, na które kamera ma być skierowana,. Możemy wybrać tylko jeden punkt, ale ponieważ chcemy pokazać cały obóz, wpierw prawą część, a potem lewą, więc wstawiamy na prawo od kamery jeden Target Spline, potem dalej na lewo drugi. Te także zostają połączone, tylko że linią zieloną. Właściwie wszystko jest już gotowe. (zobacz obraz 4).
Screen4
http://img264.imageshack.us/img264/3031/kamera4uc2.jpg
7.Teraz wystarczy tylko posprawdzać jak kamera idzie, dokonać ewentualnych poprawek i nasza kamera jest gotowa!

Jak wstawić kamery w skryptach?

Kamery wstawia się do skryptów bardzo prosto. Wystarczy (wszystko jedno gdzie) dać taki wpis:

FUNC VOID CAMERA ()
{
Wld_SendTrigger ("NAZWA_KAMERY");
};

Ważne jest, aby nazwę napisać w cudzysłowie i WIELKIMI literami. Nazwa kamery oczywiście dowolna, ale bez polskich liter.

Dalsze wskazówki
Inne opcje służą dokładnemu ustaleniu toru kamery. Można je zmieniać w oknie Objects dużej kamery:

* liczba total time zmienia prędkość kamery (im większa liczba, tym kamera idzie szybciejna liczbie, tym jazda kamery jest przeprowadzana szybciej, chociaż w sumie chyba lepiej zmieniać "Duration in seconds" w Objectpages)
* ustawienie "autoCamPlayerMovable"na TRUE sprawia, że bohater podczas jazdy kamery może się poruszać, ustawienie na FALSE sprawia, że nic nie może zrobić
* ustawienie "autoCamUntriggerOnLastKey" na TRUE, sprawia jazda kamery zostanie ukończona po ostatnim keyframe i wróci grzecznie do bohatera, ustawienie na FALSE spowoduje, że przez resztę gry kamera będzie ustawiona na ostatnim Keyframe (po co taka funkcja? - nie wiem;) )
* w "autoCamUntriggerOnLastKeyDelay" ustalacie czas w sekundach po jakim kamera ma wrócić do swojej normalnej pozycji po ostatnim Keyframe
To tyle najważniejszych rzeczy o kamerach, cóż pozostaje powiedzieć: miłej zabawy!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl